Illustrasjonsbilde festival.

Fylkeskommunale tilskuddsordninger

Av: Kommunikasjon
Publisert: 14.11.2023
Nå kan du søke om festivalstøtte for 2024, eller kultur- og idrettsstipend hos Rogaland fylkeskommune.

Festivalstøtte 2024

Fylkeskommunalt tilskudd til festivaler kan gis til kommuner, institusjoner og andre søkere. Det gis kun støtte til aktører med bosted i eller med nær tilknytning til fylket.

Søknadsfrist 1. desember 2023.

Se følgende lenke for fullstendige retningslinjer samt lenke til søknadsskjema: Festivaler - Rogaland fylkeskommune (rogfk.no)

Kultur- og idrettsstipend

Kultur- og idrettsstipendet deles ut til idrettsutøvere og profesjonelle kunstnere bosatt i Rogaland. I særtilfeller kan stipend tildeles mottakere som ikke er bosatt i Rogaland, men som er knyttet til fylket eller kan forventes å kunne gjøre en innsats for kulturlivet i Rogaland.

Ny søknadsfrist: 15. januar! Til orientering, Rogaland fylkeskommune deler årlig ut kultur- og idrettsstipend til profesjonelle kunstnere og idrettsutøvere. Søknadsfristen har tidligere vært 1. april hvert år. Obs! fra 2024 er søknadsfristen endret til 15. januar

Les mer om kultur- og idrettsstipendet: Kultur- og idrettsstipend - Rogaland fylkeskommune (rogfk.no)