Velkommen til Frivilligbørs i Varen kulturscene 11. oktober, sier arrangørene fra Randaberg kommune, fra venstre, Bente Monica Reilstad, Morten Kvanvik Rønne og Ingunn Moa.

Frivilligbørs 2024

Av: Kommunikasjon
Publisert: 12.09.2024
AVLYST! På grunn av for få påmeldte. Tirsdag 24. september arrangeres det frivilligbørs på Varen Kulturscene.

Husker du fjorårets Frivilligbørs? Husker du at vi var over 50 organisasjoner, bedrifter og kommunale avdelinger? Eller husker du de 75 splitter nye avtalene om samarbeid som oppstod i løpet av de 2 intensive timene? Det gjør vi i alle fall vi, og sammen med kollegaer i Randaberg kommune, gjentar vi suksessen på Varen - Randaberg kulturscene den 24.september, forteller Bente Monika Reilstad, folkehelsekoordinator.

Meld deg på med din forening, bedrift eller din arbeidsplass i kommunen!

Sammen skaper vi den grønne landsbyen!

Påmelding her:

Hva er Frivilligbørs?
En møteplass hvor bedrifter, lag/foreninger, frivillige og kommunale avdelinger møtes for å se hva de kan hjelpe hverandre med.

Eksempler på avtaler inngått på fjorårets Frivilligbørs:

• Motorsykkelklubben avtaler å låne møterom hos Folkebiblioteket
  • Vardheim bofellesskap holder kurs for Feelgood treningssenter, og Feelgood tilbyr trening for bofellesskapet
  • Ordfører Jarle Bø stiller som julenisse i Viste Barnehage
  • Ventilene stiller med sykkelvenn til Solbakken sykehjem
  • Clean Shores ble enige med Grødem skole om felles strandryddeaksjon
  • Enkeltpersoner avtalte møter med foreninger, med tanke på å bli medlem og frivillig
  • Frilager og Innsats for andre avtalte å lage en lavvocamp for eldre i samarbeid med sykehjemmet
  • Sykehjemmet avholder sårpleiekurs for barnehageansatte