Prosjektleder Jan Ove Skjældal i Randaberg kommune.

Fortsatt behov for boliger til flyktninger

Av: Kommunikasjon
Publisert: 25.01.2024
Randaberg kommune har tidligere etterlyst boliger for flyktninger. Det er fortsatt stort behov for boliger.

— Vi har allerede sikret bolig til flere av de nye flyktningene som i år skal bosettes i Randaberg, men behovet for flere boliger er fortsatt stort, opplyser prosjektleder Jan Ove Skjældal i Bygg og eiendom i Randaberg kommune.

Han vil gjerne ha tilbakemelding dersom noen har ledig bolig, enten nå eller i løpet av året.

— Dersom du har en bolig du ønsker å tilby, bruk skjemaet via lenken under og fyll inn informasjon om boligen. Vi oppfordrer randabergsbuen til å melde fra om de har boliger til leie, sier Jan Ove Skjældal.

Gå til skjema for boligutleie

Trenger alle typer boliger
— Vi har behov for alt vi kan få, hybler, leiligheter og eneboliger. Akkurat nå har vi særskilt behov for større boenheter med plass til familier, og kanskje også med plass til kjæledyr, sier prosjektleder Jan Ove Skjældal.

Han forteller at kommunen har fått god respons tidligere på vårt kontaktskjema.

— Etter at vi mottar henvendelse via dette skjemaet, drar jeg ut og ser på boligen sammen med eier. Boligene som leies ut må ha normal bostandard og kan være møblert eller umøblert. Vi er opptatt av forutsigbare leieforhold og langsiktige leieavtaler, og ønsker oss aller helst leie for tre år eller mer, avslutter Jan Ove Skjældal.