Avtalen ble signert av ordfører Jarle Bø og Sjur Revang fra Randaberg Fotball.

Et stort skritt nærmere realiseringen av ny stadion for Randaberg Fotball

Av: Kommunikasjon
Publisert: 18.09.2024
I dag, 18. september, har Randaberg kommune og Randaberg Fotball inngått en viktig avtale om fremtidens nye stadion.

Gjennom avtalen setter Randaberg kommune seg i førersetet som samfunnsutvikler for å realisere kommunens planer.

Avtalen legger til rette for at Randaberg kommune blir eier av stadionanlegget, mens Randaberg Fotball sikres langsiktig bruksrett gjennom driftsavtaler med kommunen. Randaberg kommune vil bygge nye baner og oppføre et bygg med garderober og klubbhus. Randaberg Fotball vil ha eierskap og aktivt bidra til finansiering av klubbhuset.

— Jeg er svært fornøyd med å få på plass denne avtalen. En god, balansert avtale som gir mulighet for å få utviklet idrettsparken videre. Dette blir et viktig samskapingsprosjekt i et samfunnsperspektiv. Avtalen legger også til rette for at boligområdet blir realisert, hvor kommunen kan tilby bolig for barnefamilier og andre, slik som kommunestyret har pekt på i budsjettene, sier ordfører Jarle Bø.

Planen er at Randaberg kommune skal starte opparbeidelsen av banene så snart som mulig, og senest i løpet av 2026. På eksisterende stadiontomt skal det bygges boliger, i tråd med planen.

Avtalen må endelig godkjennes på ekstraordinært årsmøte i Randaberg Fotball 2. oktober og vedtas politisk i formannskapet i Randaberg kommune 17. oktober, med påfølgende kommunestyre 31. oktober.

— Vi er glade for å få denne avtalen på plass, hvor Randaberg Fotball bidrar med betydelige verdier i form av salg av gamle stadionområde med klubbhus og baner. Vi har jobbet i flere år med detaljregulering av tomten, og ser frem til at dette nå skal bli gjennomført, forteller Sjur Revang, styremedlem i Randaberg Fotball.

Skisser utarbeidet i tråd med detajreguleringsplan for det nye stadionområdet.