HM Kongens Garde Foto: Alexander Hole Mortensen / Forsvaret

Drilloppvisning med Hans Majestet Kongens Garde 3. kompani

Av: Kommunikasjon
Publisert: 28.05.2024
Etter festforestillingen på torget onsdag 29. mai vil vi få besøk av HM Kongens Garde.

Når Kongeparet har forlatt området ca. kl. 12.40 stiller Garden opp utenfor Randaberg kommunehus, og gjennomfører en oppmarsj via Randabergveien, over Torvmyrveien og ender opp på parkeringsplassen foran forsamlingshuset. Her vil de gjennomføre en drilloppvisning.

Samspill med lokalt skolekorps
Så fort Drilltroppen er ferdig med sin oppvisning, stiller Randaberg skulemusikkorps og Randaberg musikkorps opp sammen med Musikktroppen, og spiller «Gammel jegermarsj».

Etter dette stiller styrken opp på nytt og marsjerer tilbake til kommunehuset via den samme ruten. Vi ber publikum holde veien fri slik at Garden kan passere tilbake til kommunehuset. Opptredenen forventes å være ferdig ca. kl. 13.10.

Hans Majestet Kongens Garde
Gardens kanskje mest kjente kompani er 3. gardekompani. Kompaniet består av en musikk- og drilltropp og regnes som en av de beste i verden i kombinasjonen musikk og drill. Kompaniet er svært ettertraktet og blir invitert til å delta på tattooer og seremonier over hele verden.