Årets 17. mai-feiring blir på Viste

Av: Kommunikasjon
Publisert: 16.03.2022
I forbindelse med kommunens 100 års-jubileum, har 17. mai-komiteen avgjort at årets feiring av nasjonaldagen legges til "gode gamle" Vistestranden.

Dette opplyser 17. mai-komiteen i en pressemelding.

Barnetoget starter som vanlig i Torvmyrveien. Togruten legges gjennom sentrum, ut Vistnesveien til Visteveien, hvor det oppløses ved Vistestranden.

Vil gjenskape den gode gamle følelsen på Viste
På Viste rigges det opp til festarrangement, med korpsmusikk, taler, kor, leker for barn, salg av is, brus, pølser, kaker, kaffe og alt annet som hører 17. mai-feiringen til.

— Vi håper å gjenskape noe av de gode gamle følelsene, og minnene, som fortsatt sitter i randabergsbuen, fra den gang feiringen var en årlig tradisjon på Viste. 17. mai-komiteen gleder seg til å ta fatt på oppgaven, og har selvsagt bestilt vindstille vær med sol fra skyfri himmel, sier Svein G. Sørnes, leder i 17. mai-komiteen i Randaberg.

Feiringen i Randaberg Arena avsluttes
Sterk slitasje på grasmatta, gjør at Randaberg Arena ikke lenger ønsker å legge til rette for større arrangementer.

— 17. mai-komiteen har full forståelse for Folkehallene sin beslutning. Dermed ble festarrangementet på Viste et naturlig valg, som vi ønsker å teste ut i år. Vi håper at flyttingen fra Randaberg Arena blir godt mottatt, og at vi sammen skal skape en flott feiring av nasjonaldagen, avslutter Svein G. Sørnes.