96 vaksinedoser satt i Randaberg denne uken

Publisert: 20.05.2021
Onsdag 19. mai fikk 96 personer vaksine i Randaberghallen, de fleste dose 2. I den første uken i juni mottar Randaberg trolig mer enn 1 100 vaksinedoser.

Neste runde med sentralvaksinering er onsdag 26. mai. Da skal det settes nye 126 nye vaksiner, for det meste dose 2-vaksiner.

Her kan du lese mer om koronavaksinasjonsprogrammet (FHI).

1 140 vaksinedoser i uke 22
Randaberg kommune har fått varsel om at de mottar totalt 190 hetteglass med Pfizer Comirnaty-vaksine i uke 22.

- Dette utgjør totalt 1 140 doser vaksine, siden vi regner med å klare å trekke ut seks doser av hvert hetteglass, opplyser vaksinekoordinatorene Inger Elin Myhre og Siw Diane Myhre Johanson.

- I den første uken i juni får vi 762 vaksiner til dose 1 i sentralvaksinasjon. I tillegg mottar vi 12 vaksinedoser til dose 1 til ett av fastlegekontorene, og 366 doser totalt til dose 2 ved sentralvaksinasjon og til fastlegekontorene, sier de to.

Fortsatt noen etterslengere i gruppe 4
- Vi har noen etterslengere, men er stort sett ferdig med dose 1 til de fleste i gruppe 4. Vi vil sannsynligvis kunne rykke godt frem i prioriteringsgruppene i uke 22, dersom vi får så mange doser som det nå er varslet om, sier Inger Elin Myhre og Siw Diane Myhre Johanson.