342 vaksinedoser satt denne uken

Publisert: 07.05.2021
Onsdag 5. mai fikk 168 personer vaksine i Randaberghallen. I tillegg har fastlegene satt 174 vaksinedoser den siste uken.

Under dag to for sentralvaksineringen i Randaberghallen fikk 156 innbyggere satt dose 1, mens 12 innbyggere fikk dose 2. Fastlegene har vaksinert 162 pasienter med dose 2 og 12 pasienter med dose 1 i denne uken.

Neste runde for sentralvaksinering er onsdag 12. mai.

I neste uke fortsetter sentralvaksineringen for gruppe 4, sammen med en stor andel fra gruppe 5. Fastlegene vil for det meste vaksinere dose 2 for pasienter i gruppe 4.

- Vår plan for 12. mai er å vaksinere 234 innbyggere i Randaberghallen. Samtidig skal fastlegene vaksinere 138 pasienter i løpet av uken, opplyser vaksinekoordinatorene Inger Elin Myhre og Siw Diane Myhre Johanson i Randaberg kommune.

Ingen vaksine 1-doser i uke 20.

Foreløpig oversikt over fordeling av vaksiner til kommunene, viser at Randaberg i uke 20 ikke vil motta en eneste vaksinedose til vaksinering av dose 1 til innbyggere.

- Vaksinefordeling til kommunene styres sentralt fra Folkehelseinstituttet, og her har vi ingen påvirkningskraft. Det blir derfor kun vaksinering av dose 2 i uke 20, inklusiv dose 2 for helsepersonell som fikk AstraZeneca-vaksine i uke 8, sier Inger Elin Myhre og Siw Diane Myhre Johanson.