Utsatt vaksinering

På grunn av sen levering av meningokokkvaksine, utsettes vaksineringen mot smittsom hjernehinnebetennelse for avgangselever/russ.

Helsestasjonen i Randaberg får ikke levert vaksinen før over helgen, som gjør at helsestasjonen må endre på oppsatt plan for vaksinering. Fredag 26. og mandag 29. april utgår som vaksinedager.

- Vaksinene ble lovet å komme torsdag i denne uken, men sendes ikke fra Folkehelseinstituttet før på mandag. Vi mottar derfor vaksinen først tirsdag, opplyser Anne Haukali, virksomhetsleder for helsetjenester barn og unge i Randaberg kommune.

Nye tider for vaksinering
    Vaksineringen skjer på disse dagene og tidene:

• Tirsdag 30. april kl. 12.00-15.00.
    • Fredag 3. mai kl. 12.00-14.00.
    • Mandag 6. mai kl. 14.00-17.00.

Hvis dette ikke passer, kan elevene ringe tlf. 51 41 42 70 for å avtale tid.

Gratis vaksine
    Vaksineringen skjer på helsestasjonen i Randaberg Arena, siden dette tilbudet kun gjelder de med bostedsadresse i Randaberg kommune.Vaksineringen mot smittsom hjernehinnebetennelse er gratis for avgangselever/russ født i år 2000.

Du kan lese mer om ungdom og vaksine mot smittsom hjernehinnebetennelse på Folkehelseinstituttets nettsider.