Ungdataundersøkelsen fra 2022 er klar

Av: Kommunikasjon
Publisert: 09.06.2022
Ungdataundersøkelsen som blir gjennomført hvert tredje år er nå publisert.

Ungdata er en nasjonal undersøkelse som blir gjennomført hvert tredje år. Randaberg har vært med siden 2010. Det gjør at man kan sammenligne svarene over tid og se klare tendenser og utvikling.
Det er 8.- 10. trinn som svarer. Svarprosent var i år på 89 prosent.

Tema det blir spurt om er foreldre, venner, skole, fritid, helse og trivsel, tobakk og rus, brudd på lover og regler. Bente Monica Reilstad er fagkoordinator for barn og unge i kommunen.

— Undersøkelsen blir gjort for å lytte til hva ungdom forteller, påvirke arbeidet med barn og unge, skape engasjement blant unge, foreldre, politikere og innbyggere, og bidra til bedre oppvekstforhold i Randaberg, sier hun.

Nøkkeltallrapport

Trendrapport 2022 Randaberg

Presentasjon av undersøkelsen kan du lese her

Resultatene fra Ungdata brukes som kunnskapsgrunnlag i forebyggende ungdomsarbeid og annet arbeid rettet mot ungdom, samt i politikkutvikling og styring lokalt og nasjonalt. I tillegg brukes Ungdata i undervisning og til forskning.