Tre er nominerte til Drømmestipendet 2021

Publisert: 27.01.2021
Kulturskolen i Randaberg har nominert tre kandidater til Drømmestipendet 2021, to innenfor kategorien musikk og én i kategorien visuell kunst.

De nominerte fra Randaberg er:

• Hannah Kristoffersen Kvitno, musikk
  • Oyinda Olaribigbe, musikk
  • Marius Leonhard Revang, visuell kunst

Drømmestipendet skal i år utdeles for 18. gang. Juryarbeidet starter i februar og utdelingene skjer i april og mai. Totalt er det 50 nominerte som får tildelt hvert sitt drømmestipend, inklusive 30 000 kroner.

Stipendet tildeles utøvere mellom 18 og 25 år
- Drømmestipendet er et samarbeid mellom Norsk Tipping og Norsk kulturskoleråd, og unge kunst- og kulturutøvere mellom 18 og 25 år kan søke stipendet. Stipendet deles ut i kategoriene dans, musikk, sirkus, skapende skriving, teater, visuell kunst og åpen klasse, opplyser inspektør Merethe Rage Aasvold i Randaberg kulturskole, som gleder seg over å kunne presentere tre flotte, nominerte kandidater fra den grønne landsbyen.

802 har søkt stipendet
- 802 unge kunst- og kulturutøvere har søkt Drømmestipendet 2021, som er det høyeste antall søkere i stipendets historie, opplyser Norsk Kulturskoleråd på sin hjemmeside. Her kan du lese mer om Drømmestipendet 2021