Sommerferieaktiviteter 2020

Også denne sommeren har Randaberg kommune tilbud om sommerferieaktiviteter - i år i samarbeid med lokale lag og foreninger.

På grunn av koronapandemien har avdeling Fritid i Randaberg kommune prioritert aktiviteter lokalt, som ikke krever busstransport.

- Vi forholder oss til de nasjonale smittevernrådene, og håper vi kan gjennomføre alle aktiviteter som planlagt. Vær likevel obs på at det kan komme endringer på kort varsel, sier avdelingsleder i Fritid, Ingunn Moa.

Nytt i år er det at flere lokale lag og foreninger tilbyr ferieaktiviteter i egen regi denne sommeren, noe du kan lese mer om her

- Vi håper alle vil finne noe de synes er kjekt å gjøre denne sommeren, sier Ingunn Moa.

Påmelding

Meld deg på her

Påmeldingsfristen er fredag 12. juni. Du vil få beskjed i starten av uke 25 (15. juni) om du har fått plass. Noen kan ønske å delta, men er hindret av familieøkonomien. Ta kontakt - så finner vi en løsning.

Kontaktperson: Ingunn Moa, avdelingsleder Fritid.
    Telefon: 906 99 983.
    E-post: ingunn.moa@randaberg.kommune.no.

Her er oversikt over aktivitetene

3D-PRINTING
    For hvem? Fra 5. trinn.
    Tid og varighet: Mandag 22. og tirsdag 23. juni, kl. 10-14.
    Sted: Landsbyhuset.
    Pris: 200 kr (inkl. forbruk).
    Om aktiviteten: Her lærer du hvordan du lager 3D-modeller, som du printer ut i en 3D-printer. Du kan lage en kopp, et nytt deksel til mobilen, et bokmerke eller en figur. Ta med egen PC/Chromebook.

«KOD DITT EGET VIDEOSPILL»
    For hvem? For nybegynnere, fra 7. trinn.
    Tid og varighet: Onsdag 24. og torsdag 25. juni, kl. 10-14.
    Sted: Landsbyhuset.
    Pris: 200 kr.
    Om aktiviteten: Lær deg å lage dine egne enkle digitale dataspill. Vi bruker programmeringsspråket Scratch. Her gjelder det å tenke både kreativt og logisk på samme tid. Kurset krever ingen forkunnskap om koding, og tilpasses ulike nivåer. Ta med egen PC/Chromebook.

GOLF
    For hvem? Fra 5. trinn.
    Tid og varighet: Mandag 29. juni, kl. 10-14.
    Sted: Golfbanen i Randaberg, oppmøte ved klubbhuset.
    Pris: 100 kr.
    Om aktiviteten: Kjekk aktivitetsdag med introduksjon til golf. Randaberg golfklubb stiller med instruktør og det du trenger av utstyr.

SUP-SESSION
    For hvem? Fra 5. trinn.
    Tid og varighet: Tirsdag 30. juni, kl. 10-14.
    Sted: Vistestranda.
    Pris: 100 kr.
    Om aktiviteten: Dagskurs i SUP (Stand Up Board) med Myggen Surfschool. På en SUP-tur får du oppleve havet og kysten på en ny, spennende måte. Fra brettet ser du havbunnen, fisk og et stort spekter av blåfarger, alt ettersom vi padler på grunt eller dypt vann. Denne aktiviteten er for alle, uansett erfaring og form, og er nesten garantert noe av det kjekkeste du gjør denne sommeren. Hvis du har egen våtdrakt og redningsvest? Ta den med. Hvis du ikke har får du låne av oss.

TRIAL
    For hvem? Fra 7. trinn.
    Tid og varighet: Onsdag 1. og torsdag 2. juli, kl. 10-14.
    Sted: Motorsenteret i Myrå.
    Pris: 200 kr.
    Om aktiviteten: Trial er motorsykkelsporten der det ikke gjelder å kjøre fortest, men å komme seg over hindringer uten å sette føttene i bakken. Kurset er for nybegynnere og går over 2 dager. Krever ikke sertifikat. Du får låne motorsykkel og utstyr.

Til de foresatte
    • Sommerferieaktivitetene 2020 er et tilbud i regi av Randaberg kommune til elever fra 5. trinn og oppover. Aldersgrensene gjelder skoleåret 2019/2020. Det betyr at de som har gått i 5. klasse dette skoleåret kan delta på aktiviteter. Noen av aktivitetene er for de som har gått i 7. trinn og oppover.
    • Alle aktivitetene holdes av kvalifiserte instruktører. Randaberg kommune stiller i tillegg med voksne hjelpere. Alle aktivitetene gjennomføres på eget ansvar, og derfor kreves det godkjenning fra foresatte ved påmelding. Ved kurs som går over flere dager, bør en delta på alle dagene. Hvis man kun kan delta på deler av et kurs, så meld ifra.
    • Vi ønsker at alle skal få en positiv og kjekk opplevelse. Derfor er det viktig at lederne får nødvendig informasjon om deltakerne. Er det noe vi arrangører burde være klar over, så ta kontakt med oss.