Foreldre med barn i barnehage og SFO må sjekke skattemeldingen

Publisert: 22.03.2021
Det er oppdaget feil i datagrunnlaget til skattemeldingen når det gjelder betaling for barnehage og skolefritidsordningen i Randaberg kommune.

Mandag ble det sendt ut brev via Digipost til rundt 700 foreldre om denne feilen.

Summene som foreldre betaler for plass i barnehage og skolefritidsordningen, er data som Randaberg kommune overfører automatisk til den enkelte sin skattemelding. Beløpet for det som er betalt i 2020 er kanskje feil.

- Vi ber derfor den enkelte sjekke posten «Pass og stell av barn» i skattemeldingen, og oppdatere den dersom beløpet ikke er riktig. Foreldrene må endre beløpet selv i skattemeldingen, opplyser Lars Helge Lassa Vedøy, kommunalsjef for Økonomi i Randaberg kommune.

Dersom du trenger hjelp til å endre skattemeldingen, kontakter du skatteetaten, enten via tjenesten Chat med oss - Skatteetaten eller telefon 800 80 000.

Bildet: Faksimile av brevet som har gått ut til foreldrene via Digipost mandag 22. mars.