— Nå setter vi ned temperaturen med 1 grad for å spare strøm, sier avdelingsleder Espen Solland-Lundervold i Bygg og eiendom i Randaberg kommune.

Setter ned temperaturen i offentlige bygg

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 21.09.2022
Bygg og eiendom i Randaberg har besluttet å senke temperaturen i offentlige bygg med 1 grad. Temperaturen senkes til rundt 20 grader, avhengig av bruken i bygget.

— Store prisøkninger på energi har gjort at vi har måtte se på diverse sparetiltak for å redusere energiforbruket i Randaberg kommune. Ett grep vi gjør er å sette ned temperaturen i alle bygg med én grad, i tillegg til at vi ​​​ser på ulike energisparetiltak for alle byggene til kommunen, sier Espen Solland-Lundervold, avdelingsleder i Bygg og eiendom.

Normal temperatur i kommunen sine bygg skal fra nå av ligge på 20-21 grader, avhengig av bruken i bygget.

— Vi håper på forståelse for dette strakstiltaket blant våre ansatte og brukerne av byggene, og at alle bidrar til å spare strøm i kommunen vår, avslutter Espen Solland-Lundervold.