Organisasjonsendring i Helse og velferd fra nyttår

Publisert: 22.12.2020
1. januar blir Psykisk helse/rustjenester eget virksomhetsområde, etter at avdelingene Vestre Goa og Nyvoll slås sammen til en ny virksomhet.

- Målet med det nye virksomhetsområdet er å styrke arbeidet med psykisk helse og rus i kommunen. Dette gir oss nye muligheter, både til å styrke fagmiljøet og til å utvikle gode tjenester, sier Ketil Imbsen, den nye lederen for Psykisk helse/rustjenester.

Sammen med avdelingsleder Ørjan Rosseland, utgjør de to ledergruppen i den nye virksomheten.

På nyåret er planen å utvide ledergruppen med to fagkoordinatorer.

- Vi skal sørge for at brukerne får den hjelpen de har krav på. Dette skal være et tilbud der den enkelte kan oppleve mestring, læring og sosialt fellesskap, sier Ketil Imbsen, som ser fram til å komme i gang fra 1. januar 2021.

Lokaler i det gamle sykehjemmet skal inntil videre fungere som møteplass.

- I disse lokalene har vi god plass til aktiviteter og gruppetilbud. Aktivitetssenteret starter opp så snart lokalene på Vardheim er ledig på nyåret, og vil inneholde kurs, sosialt fellesskap og aktiviteter. Fokus skal være på aktivitet og arbeid, sier Ketil Imbsen.

I starten blir senteret kun åpent på dagtid, men kan senere bli utvidet til også å gjelde enkelte kvelder.