Oppfølging av de ansatte

Mandag ble ansatte som var direkte involvert i brannen på sykehjemmet, fulgt opp av helsepersonell, ledere og brannvesen.

- I dag har det vært oppfølging av personalet på sykehjemmet, både de som var i den akutte fasen og andre som kom til etterpå, opplyser Ann Kristin Schmidt Thomson, virksomhetsleder for Heldøgn i Randaberg kommune.

Debrief
    De 4 ansatte som var på vakt da brannen startet, ble debriefet i egen lukket gruppe, sammen med sin leder, innsatsleder fra brannvesenet og bedriftshelsetjenesten.

Parallelt var det debrief i en større gruppe, blant alle andre som var involvert, som kom til i løpet av natten og som sørget for å ivareta alle pasientene det første døgnet etter hendelsen. (Bildet under er hentet fra denne debriefen).

Her deltok også ledere i kommunen, personalsjefen, kommuneoverlegen, ordfører og brannmannskap fra Rogaland brann og redning.

- I etterkant av skal det være lav terskel for å ta kontakt med bedriftshelsetjenesten, for det kan komme mange reaksjoner etter en slik hendelse, og dette er vi forberedt på, sier Ann Kristin Schmidt Thomson.