Nypoteter til kommunedirektøren

Av: Borghild Gudmestad
Publisert: 11.05.2022
Anne Berit Berge Ims, ny kommunedirektør, ble svært overrasket og glad over å få poteter fra bonde Helge Todnem fra årets første avling.

- Men skal ikke disse til Kongen? sier en forbausa kommunedirektør.

Kommunedirektør Anne Berit Berge Ims

Stedet var torget, og der landbruk og næringsliv markerte et tydelig velkommen til fersk kommunedirektør. Helge Todnem overrakte poteter og blomster, fra landsbyforeningen ved Svein Sørnes ble det utdelt gaver fra en av de lokale fruktgårdene. Det er store forventninger til Berge Ims.

- Anne Berit har vært positiv til landbruk. Jeg vet at hun vært flink i Hå da hun var kommunedirektør der, sier Todnem.

Todnem har de siste årene delt ut poteter til andre enn Kongen. I fjor var det fylkeslegen som fikk poteter i forbindelse med koronahåndteringen. Nå ble det altså den nye kommunedirektøren.

- Vi vil være på lag og utvikle kommunen videre, spille på lag, sier Todnem.

Det er åtte år siden sist Berge Ims jobbet for Randaberg kommune som næringssjef.