Ny person smittet på Goa skole

Publisert: 03.03.2021
Onsdag testet en av nærkontaktene blant de ansatte på Goa skole positivt for covid-19.

- Det blir derfor tatt utvidete prøver torsdag. Samtidig oppfordrer vi alle ved skolen til å ta prøver allerede ved kun lette luftveissymptomer, opplyser kommuneoverlege Ole Bernt Lennning i Randaberg kommune.

Goa skole opplyser på egen nettside at elever som har vært i nærheten av den ansatte blir bedt om å ikke møte på skolefritidsordningen resten av vinterferieuka.

- Dette er i samråd med kommuneoverlegen. Det er særlig viktig at disse elevene testes ved symptomer, skriver skolen.

Kommuneoverlege Ole Bernt Lenning legger også til at 11 av mannskapet på 17 på bulkskipet Tertnes, som ligger til kai i Mekjarvik, har testet positivt for covid-19.

- Personene hadde tidligere utviklet lette luftveissymptomer og nye prøver onsdag viste positive koronaprøver.