I ordfører Jarle Bø sitt fravær, var det varaordfører Øystein Stjern som kunne ønske vår nye kommunedirektør velkommen til sin første arbeidsdag. Men det var ikke lenge Anne Berit satt i denne stolen, før hun spratt opp og tok fatt på hilserunden ute blant de ansatte.

Ny kommunedirektør på plass

Av: Kommunikasjon
Publisert: 02.05.2022
Anne Berit Berge Ims (55) startet mandag 2. mai som ny kommunedirektør i Randaberg kommune.

Hun er allerede godt kjent i den grønne landsbyen. Fra 2005 til 2013 jobbet Anne Berit Berge Ims blant annet som kommunikasjons- og næringssjef i Randaberg kommune.

Anne Berit kommer nå fra stillingen som kommunedirektør i Hå kommune, en stilling hun har hatt siden 2014. I perioden fra 2013 til 2014 vikarierte hun som rådmann i Flekkefjord kommune. Tidligere har hun også vært åtte år i Justisdepartementet.

Hun er utdannet cand.mag. fra NTNU i Trondheim, og har en mastergrad i ledelse fra Handelshøyskolen BI.

Anne Berit Berge Ims gleder seg til å ta fatt i jobben som øverste sjefen for administrasjonen i Randaberg. Hun ser fram til å samarbeide med nye og tidligere kollegaer, politikere og næringsliv.

Allerede fra første dag har det gått slag i slag for vår nye kommunedirektør.

— I dag har jeg vært sammen med de fine folkene i Helse og velferd, og der fått hilse på mange flinke ansatte. Tirsdag og onsdag fortsetter jeg rundturen i de ulike virksomhetsområdene. Torsdag er det politiske møter, før uken avsluttes med fagdag for ledergruppen fredag, sier Anne Berit Berge Ims.

Hun prioriterer å hilse på flest mulige i starten.

— Det er viktig for meg å få møte folkene som leverer tjenestene ut til brukerne tidligst mulig, og få sagt hei! Oversikten over innboksen, alle e-postene og telefonene tar jeg senere, sier kommunedirektøren.

Ordfører Jarle Bø er veldig godt fornøyd med at Anne Berit Berge Ims har takket ja til stillingen.

— Hun har lang toppledererfaring og inngående kjennskap til offentlig sektor, etter snart ni år som kommunedirektør. I tillegg får vi en kommunedirektør som allerede kjenner Randaberg veldig godt.