Rune Stokdal skal lede samtalen med Berit Brunvand, Kari Austenå, Hans Edvard Bø og Olav Sande onsdag 5.oktober på Randaberg folkebibliotek.

Møt fire av Randabergs tidligere ordførere

Av: Borghild Gudmestad
Publisert: 01.10.2022
Fire tidligere ordførere får du møte onsdag 5. oktober på Randaberg folkebibliotek. Rune Stokdal skal «grille» Kari Austenå, Berit Brunvand, Hans Edvard Bø og Olav Sande om fortid og framtid i Randaberg-politikken.

Det er i anledning Randaberg kommunes 100 års-jubileum Randaberg folkebibliotek inviterer fire av kommunens tidligere ordførere til en samtale som blir ledet av Rune Stokdal, bibliotekets egen ekspert på lokalhistorie. Berit Brunvand var forøvrig Randabergs første kvinnelige ordfører.

Kari Austenå (Ap), Berit Brunvand (H), Hans Edvard Bø (Sp) og Olav Sande (Sp) tar et tilbakeblikk på sakene i det politiske ordskiftet fra 1970-tallet, 80-tallet og 90-tallet. Har kommunen utviklet seg i takt med eks-ordførernes visjoner? Er de fornøyde med ståa i kommunen? Hvordan ser de for seg fremtidens Randaberg kommune?

Disse, og mange andre spørsmål vil bli besvart eller kanskje bortforklart, når de politiske ringrevene får ordet, skrives det på biblioteket sine egne nettsider.

Rune Stokdal ved biblioteket skal lede samtalen klokka 17.30. Han gleder seg.

– Alle skal fortelle litt om sin periode, hva de fikk til, eller som de gjerne skulle gjort annerledes. Jeg vil også vite litt om hva de tenker om Randaberg framover, forteller han.