Magne Fjell blir ny havnedirektør

Av: Kommunikasjon
Publisert: 27.10.2021
Magne Fjell (58), kommunedirektør i Randaberg, er ansatt som ny havnedirektør i Stavangerregionen Havn.

Fjell er opprinnelig fra Nedstrand, er utdannet agronom og kommunalkandidat og har 25 års erfaring som rådmann/kommunedirektør.

— Med sin solide ledererfaring, unike forståelse for politiske beslutningsprosesser og omfattende nettverk er Magne Fjell rett person for jobben, sier styreleder i Stavangerregionen Havn, Arnt-Heikki Steinbakk. — Han er også en samlende og inkluderende leder, opptatt av god kommunikasjon både internt og eksternt. Det er også en bonus at Magne har god kjennskap til Stavangerregionen Havn gjennom sin tidligere jobb i en av eierkommunene.

— Ansettelseskomiteen var enstemmig i sitt valg, det samme var styret, sier Steinbakk.

— Jeg gleder meg stort til å ta fatt på denne oppgaven sammen med dyktige medarbeidere, sier Magne Fjell. — Jeg er godt kjent med planene til Stavangerregionen Havn, og ser fram til å videreutvikle og realisere disse til beste for havnen, eierkommunene og regionen.

Fjell oppfyller alle kravene havnen hadde satt opp før ansettelsesprosessen startet. Kravene ble brukt som styringsverktøy i hele ansettelsesprosessen, som har involvert styrets representanter i ansettelsesutvalget, ledergruppen i Stavangerregionen Havn, samt utvalgte nøkkelpersoner i organisasjonen.

Opprinnelig var det 25 søkere til stillingen, i tillegg ble 25 kandidater vurdert utenom søkerlisten. Det er gjennomført en grundig prosess med analyser av kandidatene og flere intervjurunder.

Magne Fjell vil tiltre stillingen 1. februar 2022.

I mellomtiden fortsetter Odd Bjørn Bekkeheien som fungerende havnedirektør, slik han har gjort siden tidligere havnedirektør Merete Eik gikk til Bate boligbyggelag 1. oktober.

Bildet: Magne Fjell blir ny havnedirektør i Stavangerregionen Havn.