Koronavirus - ved mistanke om smitte

Randaberg kommune følger råd om koronaviruset fra det nasjonale Folkehelseinstituttet.

Det nye koronaviruset (coronaviruset) ble oppdaget i januar 2020 og ny kunnskap kommer stadig. Koronaviruset heter SARS-CoV-2 og forårsaker utbruddet av sykdommen covid-19.

De fleste som blir smittet, vil trolig få luftveissymptomer som vil gå over av seg selv, mens noen få vil få alvorligere sykdom med blant annet lungebetennelse.

Alvorlig sykdom og dødsfall er sjelden, hovedsakelig hos eldre og personer med underliggende sykdommer.

Vår informasjon og råd blir justert og oppdatert etter hvordan utbruddet utvikler seg og kunnskap om infeksjonen. Randaberg kommune følger råd om koronaviruset fra det nasjonale Folkehelseinstituttet.

Vi har også våre egne sider på dette nettstedet, der vi legger ut lokal informasjon - i tillegg til fakta og råd fra helsemyndighetene.