Klipp hekk og busker

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 05.08.2021
Før skolestart er det ekstra viktig at du klipper hekk og busker ved eiendommen din.

- God sikt er en forutsetning for at du kan se gående og syklende som krysser avkjørselen din. Vi håper derfor at du gjennomfører nødvendige tiltak på hekk og busker, slik at alle kan gå, sykle og kjøre trygt forbi din eiendom, sier Idar Kolnes Goa, leder for Teknisk drift i Randaberg kommune.

- Husk at ved kryss og andre steder der sikten er viktig, skal hekk og busker ikke være høyere enn en halv meter.

Les mer om regelverket på Statens vegvesen sine sider

Du kan kvitte deg med greiner og hekkeklipp gratis på Teknisk drift sitt utelager.

Randaberg kommune tar imot hageavfall, helt gratis, lørdag 14. august mellom kl. 09.00 og 13.00 på Teknisk drift sitt utelager i Vistestølen 3 (se kart under).