Randaberg kommune besøkte karrieredag på UiS

Barnehager, skoler og kommuner besøkte tirsdag universitetet og Karrieredagen 2020, som pedagogstudentene arrangerte sammen med universitetet på Ullandhaug.

Karrieredagen var for studenter som går siste året ved lærer- og barnehagelærerutdanningen, og for andre interesserte.

Kommuner, barnehager og skoler var invitert til å holde stand, og for å gi studentene ved Universitetet i Stavanger UiS mulighet til å treffe aktuelle aktører fra praksisfeltet.

Flotte Randaberg-representanter
    - Fra Randaberg deltok flotte representanter fra barnehagene og skolene. De hadde med seg informasjonsmateriell om de ulike barnehagene, skolene våre og om ledige stillinger, sier Åse Nilsen Harestad, rådgiver i Oppvekst.

I tillegg var det mulig å få teste ut kule VR-briller og smake på fantastiske grønne makroner fra den grønne landsbyen.

Disse deltok fra Randaberg:

• Endrestø og Vistestølen barnehage.
    • Harestad, Grødem og Goa skole.
    • Tverrfaglig team/Oppvekst.
    • Utdanningsforbundet i Randaberg.

- Mange interesserte var innom standen vår. Nå håper vi at mange av de nyutdannede velger barnehage eller skole i Randaberg, sier en håpefull Åse Nilsen Harestad.

Bildet under: Fra standen til Randaberg kommune. (Foto: Ellen Berit Torp).