John Øivind Olsen er vår nye fagleder for digitalisering

Publisert: 02.02.2021
John Øivind Olsen (56) er ansatt i 50 prosent stilling som fagleder for digitalisering i Randaberg kommune.

Han vil dele faglederstillingen med en 50 prosent stilling som konsulent i IT-avdelingen i kommunen.

John Øivind Olsen startet i IT-avdelingen i Randaberg kommune høsten 2018. Før det var han ansatt som IT-konsulent i Tieto i 2 år og Lyse Energi i 14 år.

Det kommende halve året vil rådmannen se nærmere på hvordan kommunen skal organisere arbeidet med digitalisering i kommunen; både i forhold til antall ressurser, forholdet mellom IT-drift og digitalisering og hvor fagområdet skal plasseres i organisasjonen.

- John Øivind får en sentral rolle i dette utviklingsarbeidet. Vi ønsker han lykke til, og gleder oss til å ta fatt på dette viktige arbeidet sammen med han, sier Tone M. Haugen, kommunalsjef Kommunikasjon og demokrati.

Bildet: John Øivind Olsen.