I Randaberg skal det settes opp dagsturhytte! Men hva skal den hete?

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 15.10.2021
Neste sommer får randabergbuen og andre dagsturister et flott utfartssted og turmål til en ny dagsturhytte som skal plasseres ved Vistnestunet. Nå trenger dagsturhytta navn!

Vi setter derfor i gang en navnekonkurranse med frist 1. november
En egen jury vil trekke ut tre vinnere blant alle som sender inn forslag.

— Fristen for å komme med navn på den nye dagsturhytta er 1. november. Vi oppfordrer særlig barn og unge til å delta. Krav til navnet er at det er lokalt forankret, ellers er det bare å slippe fantasien løs, sier juryens leder, Reidun Irene Bjordal fra kulturkontoret.

Vil du være med å finne navn til hytta?

Skjema: Mitt forslag til navn på dagsturhytta!

Flott 100-årspresang til innbyggerne og andre dagsturister
— Neste år feirer Randaberg kommune 100-årsjubileum. Dagsturhytta blir derfor en flott presang til innbyggerne. Vi tror at dagsturhytta vil bli en attraksjon, både for de som bor i Randaberg og for folk fra hele regionen som ønsker å besøke denne dagsturhytta, sier kultursjef Anders Jaarvik i Randaberg kommune.

Enkle og vedlikeholsdfrie hytter
Hyttene har et felles design og er på 15 kvadratmeter innvendig, med en enkel utforming med en dør og vinduer. Hyttene kommer både med vedovn og solcellepanel, for belysning under takutstikk og ved inngangsparti. De har brent kledning og aluminiumsbekledde vinduer, og er derfor nesten helt vedlikeholdsfrie.

Her kan du les mer om dagsturhytteneSe også film om dagsturhytten

Bildet: Neste sommer får Randaberg sin egen dagsturhytte. Men hva skal den hete? (Foto: Stig Roger Eide).