Hjemsøkt, litteratur– og fortellerfestival på fyret

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 14.10.2021
Nå blir det skrekkfestival på Tungenes fyr, torsdag 28. og fredag 29. oktober.

Skrekkfestivalen på fyret arrangeres av Randaberg folkebibliotek i samarbeid med Jærmuseet og Tungenes fyr.

— Vi inviterer til to kvelder med foredrag, samtaler og fortellerforestillinger. Dette er en festival for et voksent publikum, men alle sjetteklassinger i kommunen får et forfattermøte med grøsserforfatter Anne Audhild Solberg i forbindelse med festivalen, opplyser Tale Østrem, barne- og ungdomsbibliotekar ved Randaberg folkebibliotek.

Program torsdag 28.10.:

• Kl. 18.00: Gotisk litteratur: Foredrag ved professor og forfatter Janne Stigen Drangsholt.
  • Kl. 19.30: Å skrive eller ikke skrive skrekk, det er spørsmålet: Samtale mellom forfatterne Janne Stigen Drangsholt, Anne Audhild Solberg og biblioteksjef Sebastian Jazdzewski.
  • Kl. 21.00: Mørkets time: Fortellerforestilling ved forteller Marianne Stenerud og kontrabassist John Lilja.

Program fredag 29.10.:

• Kl. 18.00: Skrekkens følgesvenn: Fortellerforestilling ved forteller Ivar Nygaard.
  • Kl. 19.00: Draugen: Åpen fortellerscene under ledelse av Ivar Nygaard. Ønsker du å bidra med din egen fortelling? Vi inviterer deg til scenen. Temaet er SKREKK. Påmelding på forhånd, og senest 12. oktober, til: tale.ostrem@randaberg.kommune.no.
  • Kl. 20.30: Mørket i litteraturen, mellom fantasi og virkelighet: Forfatter Øystein Stene i samtale med forfatter Stig Beite Løken.

Les mer: Kjøp billetter og les hele programmet.

Velkommen til Tungenes fyr - hvis du tør!