Hjemmetjenestens vakttelefon stenges gradvis ned

Av: Kommunikasjon
Publisert: 28.04.2022
Fra og med mandag 2. mai stenges vakttelefonen i Hjemmetjenesten gradvis ned.

I første omgang blir vakttelefonen (90 07 34 41) stengt mellom kl. 11.00 og 13.00 alle dager.

— På sikt skal vi stenge mer, men vi starter med to timer per dag, opplyser Eva Tunge Karlsen, avdelingsleder i Hjemmetjenesten i Randaberg kommune.

Bruk digitale løsninger 

— I stedet for telefon, bør flere bruke digitale verktøy i kommunikasjonen med hjemmetjenesten, sier Siw Diane Myhre Johanson, virksomhetsleder i Hjemmetjenesten.

Virksomhetslederen mener at kommunikasjonsverktøyet DigiHelse på Helsenorge.no bør benyttes av langt flere for å kommunisere direkte med tjenesten, både blant pårørende og de som mottar helsetjenester i kommunen. 

— I dag benytter altfor få av kommunens innbyggere seg av denne løsningen. Fortsatt bruker de aller fleste telefon, SMS eller e-post i kommunikasjonen med helsetjenestene våre, sier Siw Diane Myhre Johanson.

— For det første er telefon eller e-post ikke sikre løsninger, for det andre blir mye av dialogen ikke loggført eller arkivert, noe som kan få uheldige konsekvenser for tjenesten ut til brukeren. 

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?