Handlings- og økonomiplan for 2022-2025

Av: Kommunikasjon
Publisert: 09.11.2021
Kommunedirektør Magne Fjell presenterte mandag forslag til Handlings- og økonomiplan 2022-2025.

Handlings- og økonomiplanen er et verktøy for å sikre at Randaberg kommune sin utvikling samsvarer med målene i kommuneplanen, våre økonomiske rammevilkår og utviklingen i samfunnet.

Detaljene i planen kan du lese her

— De fleste kommunene skor seg nå for de endringene som kommer med en aldrende befolkning. Randaberg kommune har gjort kloke investeringer for å imøtekomme disse endringene, som mange andre kommuner må gjøre de nærmeste årene. Dette gjør at vi kan holde et relativt lavt investeringsnivå, selv om tjenestebehovet øker betydelig, sier Lars Lassa Vedøy, kommunalsjef for Økonomi i Randaberg kommune.

Etter at kommunedirektøren mandag la fram sitt forslag til handlings- og økonomiplan, starter politikerne nå arbeidet med å forme budsjettet for de neste fire årene.

Endelig vedtak skjer i kommunestyret 16. desember.