Fotokonkurranse - klimaendringer i Rogaland

Publisert: 29.06.2020
Liker du å ta bilder? Bli med i fotokonkurransen klimaendringer i Rogaland. Ta bilder av lokale klimautfordringer og mulige løsninger, og bli med i konkurransen om å vinne flotte premier!

Konkurransen er et samarbeid mellom Rogaland fylkeskommune, Stavanger Turistforening og Klimapartnere Rogaland og er åpen for alle.

Innleveringsfrist er 31. august.

Du trenger hverken et avansert fotoapparat eller mye kunnskap om fotografering for å delta. I denne konkurransen har alle mulighet for å vinne, og arrangøren oppfordrer spesielt unge til å delta.

Det viktigste er historien bildet forteller og inntrykket det gir på seeren.

Fotokonkurransen skal bidra til økt oppmerksomhet rundt konsekvensene av klimaendringer i Rogaland og vise hvilke tiltak vi alle kan bidra med for å gjøre en forskjell.

Hovedtema for konkurransen er klimaendringer i Rogaland, og er delt inn i to kategorier:

1. Våtere og villere.
    Hva betyr klimaendringene for deg, og hvordan må vi tilpasse oss et våtere og villere vær? Her vil vi gjerne få et glimt inn i hva du mener er utfordringer med klimaendringene i Rogaland.
  2. Lavutslippssamfunnet
    Hvordan skal vi oppnå et lavutslippssamfunn? Hvilke tiltak bør vi satse på i Rogaland for å redusere klimagassutslippene lokalt?
Slik deltar du:

Bilder sendes til e-post: fotokonkurranse@rogfk.no.

Sammen med bildet må det opplyses om:

• Navn og alder på fotografen.
  • Hvilken kategori bildet hører til (kategori 1 eller 2).
  • Hva det er tatt bilde av.
  • Hvor er bildet tatt - legg gjerne ved en kort beskrivende historie.

Bildet trenger ikke være tatt nå, men det må være fra Rogaland. Du kan delta med inntil tre bilder i hver kategori.

Regler og retningslinjer
Her finner du regler og retningslinjer for fotokonkurransen

Flotte premier og heder og ære
Det vanker både pengepremier, gavekort og heder og ære til de beste bidragene som kommer inn i hver av kategoriene. I tillegg vil vinnerbildene pryde både framsiden og ellers i selve plandokumentene for Regionalplan for klimatilpasning og Regional planstrategi.

Hovedvinnere
Det blir valgt ut én vinner i hver av de to kategoriene.

• 1. plass - 3 000 kroner
  • 2. plass - 1 500 kroner
  • 3. plass - 500 kroner

Delvinnere
I uke 28 og i uke 33 vil det bli trukket ut en delvinner i hver av de to kategoriene. Premien er et gavekort til hytteovernatting for to personer på selvbetjent hytte hos Stavanger Turistforening. Verdi 560 kroner per gavekort.