Drømmestipendet 2020

Vil du bli kandidat til Drømmestipendet 2020?

Vi søker deg som liker å spille et instrument, som synger eller danser, som liker å skrive historier eller dikt, som tegner/maler, som er aktiv i teater/drama eller andre kreative fag.

Du må være født tidligst i år 2000, og senest i 2007 for å kunne bli nominert til stipendet. Og du må være bosatt i Randaberg kommune.

100 får stipend
    En lokal fagjury nominerer ut fra innsendte søknader. Deretter vil en annen sammensatt fagjury velge ut 100 stipendmottakere blant de innsendte kandidatene fra de forskjellige kommunene i Norge.

Det er 100 stipender tilgjengelig, som skal fordeles over hele landet. Hvert stipend er på 15 000 kr. Stipendordningen er et samarbeidsprosjekt mellom Norsk kulturskoleråd og Norsk Tipping.

- Håper på mange søknader
    I løpet av mai og juni 2020 offentliggjøres det hvilke 100 unge kulturutøvere som tildeles stipend. Vi håper på mange søknader fra Randaberg kommune og lover deg en grundig og kvalifisert gjennomgang av akkurat ditt innsendte arbeid.

Et tips er å bruke god tid på "Drømmen". Les gjerne hva tidligere stipendmottakere har formulert, slik at du får litt inspirasjon.

Vil du søke?
    Ønsker du å søke på stipendet, send en søknad med begrunnelse (din drøm) og bilde/lydfiler til e-post: kulturskolen@randaberg.kommune.no.

Søknadsfrist til kulturskolen: 31. desember 2019.