Brann i leilighet i Ryggjatun

Av: Kommunikasjon
Publisert: 20.03.2022
Ti personer ble evakuert da det brøt ut brann i en leilighet i Ryggjatun natt til søndag.

Brannvesenet kom raskt på plass for å slukke. Politi og brannvesen evakuerte beboere og naboer, i alt ti personer, som ble samlet på felles oppholdsrom, og ble tatt godt hånd om av nattevakt, frivillige og leder av hjemmesykepleien.

Ingen kunne returnere til sine boliger. Tre beboere fikk plass på sykehjemmet, fem på Viste strandhotell og resten tok inn hos pårørende.

Kommunedirektør Tone M. Haugen fulgte hendelsen i natt sammen med beredskapsleder Jan-Kåre Ruud.

- Vi fulgte fem av beboerne som ble evakuert til Viste hotell, der de ble tatt godt i mot. Beboerne får være på hotellet på Viste så lenge de har behov for det. Her får de godt stell samt oppfølging fra hjemmesykepleien, sier Tone M. Haugen.

Randaberg kommune følger opp hendelsen søndag.