Biblioteksystemet skal oppgraderes. Mandag 12. desember åpner biblioteket dørene igjen, og da lover biblioteksjef Sebastian Jazdzewski og barne- og ungdomsbibliotekar Iris Elisa Toresdottir en raskere og mer effektiv service. (Foto: Randaberg folkebibliotek).

Biblioteket er stengt 5.-11. desember

Av: Kommunikasjon
Publisert: 10.11.2022
Randaberg folkebibliotek skal oppgradere biblioteksystemet, og holder derfor stengt i hele uke 49.

—  I løpet av den uken biblioteket holder stengt, skal hele samlingen vår på rundt 30 000 bøker merkes og registreres med såkalte RFID-brikker. Det vil gjøre utlån og innlevering av bøker mye enklere for både deg og oss, opplyser biblioteksjef Sebastian Jazdzewski.

Stadig flere bibliotek innfører meråpent og selvbetjent utlån, som gjør hverdagen ute i bibliotekene litt enklere.

— Vi gjør dette for å forbedre tjenestene våre. Denne oppgraderingen er første skritt mot det nye tilbudet som snart skal komme, et meråpent bibliotek. Meråpent bibliotek betyr at du som låner vil få mulighet til å besøke oss også utenom bemannede åpningstider, sier biblioteksjefen.

Noen praktiske ting i stengeperioden:

• Du kan fremdeles levere inn bøker og andre medier i bibliotekets innleveringsluker
  • Du trenger ikke å bekymre deg over forfall og purringer
  • Biblioteket anbefaler at besøkende låner litt ekstra i uken før det er stengt
  • Servicetorget har bioposer og koronatester, og kan skanne og kopier dokumenter
  • Billetter til Varen: bestill direkte på LinTicket eller send e-post til: post@randabergkulturscene.no