Vistneshyttå ligger vakkert til med utsikt over Vistnestangen og Håsteinsfjorden i vest. (Bildet er tatt i mai, før hytta var ferdig bygd).

Åpning av Vistneshyttå

Av: Kommunikasjon
Publisert: 01.11.2022
Torsdag 3. november kl. 11.00 er det offisiell åpning av Vistneshyttå, dagsturhytta i Randaberg.

De første dagsturhyttene ble satt opp i Sogn og Fjordane. I Rogaland åpnet de første dagsturhyttene i desember 2021, og i løpet av 2022 vil alle kommunene i Rogaland få hver sin dagsturhytte.

Dagsturhytteprosjektet i vårt fylke er et samarbeid mellom kommunene, Sparebankstiftelsen SR-Bank, frivillige organisasjoner og Rogaland fylkeskommune.

Torsdag 3. november åpner dagsturhytta i Randaberg. Her er programmet:

• Innslag ved Randaberg kulturskole
  • Velkommen ved Atle Skrede, også kalt "dagsturhyttas far"
  • Marianne Chesak, fylkesordfører
  • Jarle Bø, ordfører
  • Ellen Instefjord, Sparebankstiftelsen SR-Bank
  • Trond Olav Asperud, Norsk Tipping
  • Sang ved Viste barnehage

I tillegg skjer det spennende ting langs stien og i skogen. Enkel servering, inkludert saft og kaffe. Ta gjerne med egen matpakke.

Hvordan kommer du deg til hytta?
Parkering ved Viste strandhotell. Følg skiltene til dagsturhytta. Det er omtrent 30 minutter å gå langs sjøen. De som har sykkel, barnevogn eller rullestol kan parkere ved Vistnestunet. Alle er hjertelig velkommen til å delta under åpningen.

Kart over Vistnes i Randaberg

Dagsturhyttene er gratis tilgjengeleg for alle døgnet rundt, hele året.

Målet med hyttene er å stimulere turglede, med et flott turmål 15-90 minutter gange fra løypestart, der du kan spise matpakka di, varme kroppen ved peisen, og kose deg med bøker fra hyttebiblioteket.

Hyttene har et felles design og er på 15 kvadratmeter innvendig, med en enkel utforming. Hyttene kommer både med vedovn og solcellepanel. De har brent kledning og aluminiumsbekledde vinduer, og er derfor nesten helt vedlikeholdsfrie. Her kan du lese mer om dagsturhytta i Randaberg.

Lørdag 7. mai ble Vistneshyttå montert, transportert dit med helikopter.

Vistneshyttå kom svevande med helikopter!