Anbefaling til foreldre i barnehagen

Av: Kommunikasjon
Publisert: 21.02.2022
For å forsøke å begrense fraværet i barnehagen og ivareta driften ber kommunen om at barn med symptomer ikke møter i barnehagen.

Oppvekstsjef Petter Andreas Hagen i samråd med kommuneoverlege Einar Skeivik kommer med disse anbefalingene:

• Barn som har testet positivt ikke kommer i barnehagen hvis de har symptomer. Symptomene kan være beskjedne. Vi ber om at barnet holdes hjemme fra barnehagen for å se an situasjonen i minst ett døgn etter barnet har testet positivt. De kan komme tilbake til barnehagen når formen er fin og de har vært feberfrie i 24 timer.

• Foreldre som har testet positivt på korona ikke er de som leverer i barnehagen i fire dager etter sykdomsdebut. Dette er i tråd med de nasjonale anbefalingene om at voksne skal være hjemme i fire døgn fra sykdomsstart.