Du kan få SMS-varsling av Randaberg kommune

Via SMS-varsling sørger vi for at du raskt får beskjed på telefon, for eksempel ved planlagt vedlikehold av ledningsnettet, uventet vannstans, stenging av veier eller annen viktig informasjon.

Varslingen skjer ved at det blir sendt ut SMS til alle mobiltelefoner, og en automatisert talemelding til de kontaktpersonene som kun er registrert med fasttelefon.

Systemet er adressebasert, som betyr at melding blir sendt automatisk innenfor et gitt område og bestemte adresser i kommunen som er berørt av en hendelse. Klikk her for å lese mer om telefonvarsling (PDF).

Får du ikke SMS fra oss?
    Noen opplever å ikke få SMS fra oss når det oppstår hendelser. Dette kan ha flere årsaker, men den mest vanlige er at mobiltelefonen din ikke er registrert på din adresse. Det kan være du har en annen bostedsadresse i folkeregisteret, eller har telefonen registrert som jobbtelefon. Du vil heller ikke motta SMS dersom du har hemmelig nummer.

Hvordan gjør du det?
    Dersom du i dag ikke mottar SMS-meldinger fra kommunen, kan du gå inn på Servicevarsling.no og kontrollere og eventuelt redigere dine telefonnummer som du ønsker varsel til.

• På siden Servicevarsling.no velger du «Sjekk din oppføring».
    • Legg inn telefonnummer og e-post for å få tilsendt PIN-kode.
    • Logg på med PIN-kode. Du kommer deretter inn på en oversikt på hva som er registrert på deg.
    • Legg inn telefonnummeret du ønsker meldingen skal sendes til.

Personvern
    Utvalget av innbyggere som blir varslet hentes fra offentlige registre. Data som hentes og behandles av Everbridge (tidligere UMS), benyttes kun til varslingstjenester og blir ikke utlevert til andre. Klikk her for å lese Everbridge sin personverneklæring