- Pasientene er godt ivaretatt

- Alle 22 pasientene som måtte evakueres fra Randaberg sykehjem natt til søndag, er godt ivaretatt og har det etter forholdene godt.

Dette opplyser Ann Kristin Schmidt Thomson, virksomhetsleder for Heldøgn i Randaberg kommune.

Under brannen natt til søndag ble 22 eldre evakuert fra sykehjemmet til rom på DPS-et (Randaberg poliklinikk, Sola DPS), som ligger i nabobygget til sykehjemmet på Vardheim.

- I dag, mandag, virker det mest som pasientene aldri har vært noe annet sted. Det er i dag ro blant pasientene, og det er ro blant personalet. Så dette kommer til å gå veldig godt, sier en glad og lettet virksomhetsleder.

Ingen er skadet
    Alle 22 pasientene har fått rom, senger, mat, medisiner og omsorg. Umiddelbart etter at de ble evakuert, natt til søndag, ble de undersøkt av lege. I tillegg har sykehjemslegen undersøkt alle pasientene på ny søndag.

- Det er ingen som har tegn på hverken røyk- eller sotskader, eller har fysisk men etter at de måtte flytte, sier Ann Kristin Schmidt Thomson.

Ekstra personell
    Det er nå satt opp ekstra personell på sykehjemmet for å ivareta alle pasientene på best mulig måte.

- Pårørende ble varslet om hendelsen samme natt, slik at de skulle slippe å våkne opp til nyheten i media og være bekymret for sine gamle, sier virksomhetsleder Ann Kristin Schmidt Thomson.

- Vi legger inn store ressurser for å ivareta pasientene på best mulig måte, noe som ser ut til å gå veldig godt.

Bildet under: Lettelse, er det som preger virksomhetsleder Ann Kristin Schmidt Thomson (helt til høyre)  og kommuneoverlege Ole Bernt Lenning, som her er i samtale med mannskap fra Rogaland brann og redning mandag.